Acord d'Esquerra ha aconseguit una majoria absoluta en les eleccions municipals a Agramunt, aconseguint 11 dels 13 regidors del consistori gràcies a, i aquesta és una dada curiosa, 1.714 vots. Els dos regidors restants són per CiU, que amb 456 vots, perd dos regidors vers als comicis del 2011. La tercera força que es presentava a l'alcaldia, el PP, ha aconseguir 115 vots i es queda a les portes d'entrar al consistori. A partir d'ara faltarà veure com gestiona Acord d'Esquerra aquesta gairebé majoria absoluta. Bernat Solé, cap de llista d'Acord d'Esquerra, explica com gestionarà aquesta majoria absoluta: "Gestionarem aquest resultat de la mateixa manera com hem anat treballant, es a dir escoltant molt a les persones, fent política amb les persones conjuntament amb elles. Aquest 4 anys ens han fet adonar que podem aprofitar el potencial que tenim a Agramunt, i això s'ha d'aprofitar".
Aquesta majoria absoluta li ha atorgat el 72 per cent dels votants, en uns comicis en els que la participació ha sigut del 62,07 per cent, només cinc dècimes per sobre dels passats comicis municipals.
Solé també fa una valoració dels resultats: "Aquestes eleccions tenien una doble lectura, hi havia una primera lectura que era una avaluació de la gestió feta durant els 4 anys, i una segona lectura que era la confiança en el projecte que s'ha de dur a terme durant els propers anys. Be, amb el suport majoritari s'entén que la valoració és positiva i que el projecte mereix confiança".
Pel que fa al candidat de CiU, Domènec Llop, va felicitar al candidat d'Acord d'Esquerra, al temps que va explicar quin paper desenvoluparan des de CiU durant la propera legislatura: "Nosaltres, aquests 4 anys, no podem fer altra cosa que intentar afrontar-los pensant amb el millor per Agramunt. Això passarà per donar suport a aquells projectes que considerem que són bons i amb la poqueta oposició que poden fer, doncs amb el que considerem que no és convenient presentar la nostra proposta. El ple és sobirà i en aquesta legislatura, no hi haurà color".
A més, Llop va explicar que s'haurà d'analitzar el perquè dels mals resultats aconseguits: "Esperàvem millors resultats, evidentment, com a mínim confiàvem en mantenir els quatre regidors. No ha pogut ser així i ara, amb calma haurem d'analitzar el perquè hem tingut aquesta baixada tant important de suport de la ciutadania".
